NAISTELE: kuidas taimne toitumine mõjutab kuupuhastust?

Tänapäeval peetakse normaalseks, et naiste kuupuhastus tähendab pikki kurnavaid päevi suure verekaotusega. Menstruatsioonieelne aeg on naistele niivõrd raske, et seda nimetatakse lausa sündroomiks (PMS). See on aeg, mil enamik naisi kogeb emotsionaalset langust sh depressiooni, kurbust, ärritust, keskendumisraskusi ja nõrkust. Kehaliselt kogevad paljud naised rindade valulikkust, suurenenud magusaisu, näo, kõhu või sõrmede paistetust, peavalu, unehäireid jne.

Kui ma hakkasin taimselt toituma, märkasin üsna pea, et menstruatsiooni kestvus lühenes, mis tegi u 3-4 päeva varasema 5-6 asemel, see möödus vähesema verega ja kergema olemisega füüsilisel tasandil. Kadusid emotsionaalsed üles ja alla kõikumised, nö põhjuseta kurbuse-, viha- ja magusasööstud. 

Kas tõesti võib olla, et taimne toitumine muutis mu kuupuhastuse kordades kergemaks ja loomulikumaks?!

Uurima hakates selgus, et taimset toitu tarbivad naised kogevad harva või üldse mitte PMS-i, nende päevad on ajaliselt lühemad, vähema vere, ilma valude ja krampideta. Kui valulikku menstruatsiooni kogevad naised pandi vaid kaheks kuuks taimsele toitumisele, leevenesid nende valud ja kaebused märkimisväärselt. Mitmetes uurimustes selgus, et seda mõjutab vere prolaktiini tase, mis on liha tarbivatel naistel palju kõrgem kui taimselt toituvatel naistel. Näiteks 2/3 lääne ühiskonnas elavatest naistest kogevad päevade ajal rindades valu, kuid Aasias kogeb rindades valu vaid 5% naistest. (Allikas)

Vererohke menstruatsioon on ebaloomulik ja näitab, et naise organismis on liigselt toksiine. Peale viljastumata munaraku väljumist koos emaka limaskestaga, on emakaseinas lahtine haav, mis paraneb kiiresti ja minimaalse verekaotusega tervetel naistel. Toksiinid leiavad võimaluse organismist väljuda koos menstruatsiooniverega, mis kutsub esile limaskesta ärritust, emaka spasme, halva enesetunnet ja teravaid valuhooge. Vererohke menses, mis kestab mitmeid päevi, võib viia aneemiani (Dr H. G. Bieler).

Teadlikud günekoloogid ravivad vererohket mensest taimepõhise toitumisega. Madala valgusisaldusega toitumine viib menstruatsiooni verejooksu miinimumini, samuti mensese alguse hilisemale eale ja pikeneb perioodidevaheline aeg (Dr Arnold Ehret, Dr Havelock Ellis, Dr Evens).

“Verega väljub kehast letsitiin, kaaliumfosfaat, NaCl, Na-bikarbonaat, kolesteriin, albumiin, mütsiin, vitamiinid А ja Е, aminohapped. Samuti menstruatsiooni ajal kaotatakse suur osa naissuguhormoone. Menstruaalveres on suguhormoonide kontsentratsioon kuus korda kõrgem, kui veres normaalse tsirkulatsiooni ajal. Naissuguhormoonid on nooruse, ilu, tervise ja pikaealisuse allikas. Selline perioodiline verekaotus 30–40 aasta vältel viib varase menopausini ja kiirendab vananemist.” – Dr. Frank

Kui soovid, et Su menstruatsioon mööduks kergeltvali kerge taimne toit, kuna Su seedesüsteem on kuupuhastuse ajal tundlikum.

  1. Esimesel päeval on hea teha lühike 16 tunnine paast, eriti kui menstruatsioon on raske ja valulik, mil jood vaid toasooja allikavett või taimeteed. Paastu ajal ei pea organism kulutama energiat seedimisele, vaid saab suunata kogu energia vigastatud kudede tervendamisele, immuunsüsteemi tugevdamisele ja jääkainete organismist eemaldamisele. Paraneb ainevahetus, insuliinitundlikkus ja põletikulised protsessid taanduvad.
  2. Tarbi õrnalt töödeldud köögivilju. Taimsed supid on ka hea valik. Kõik rikkalikult antioksüdante sisaldavad puuviljad ja köögiviljad kergendavad menstruatsioonivaevusi (University of Maryland Medical Center) ja viivad verest välja liigset östrogeeni. Puuvili on küll kerge ja vesine, kuid väldi suuri koguseid puuvilju, kuna see jahutab liigselt keha.
  3. Kasuta toitudes vürtse nagu ingver, kardemon, köömen, safron, koriander, fenkol ja kaneel – vürtsid on põletikuvastased, antibakteriaalsed ja suurendavad seedetuld.
  4. Väldi rafineeritud jahu ja suhkurt nagu nt sai, pagaritooted, pasta, küpsised, šokolaad jne kuna kõik toidud, mis liiga kiiresti veresuhkrut tõstavad, põhjustavad ka kohese insuliini taseme tõusu, mis omakorda vallandab immuunreaktsiooni. Teraviljadele tasub eelistada kinoad, hirssi või tatart, mis ei ärrita sooletikku ja sisaldavad palju kiudaineid.
  5. Väldi õlide, rasvade tarbimist ja samuti kõiki liigselt rasvaseid toite – liigne rasv kurnab seedimist ja häirib suhkruainevahetust.
    (Allikas: Using foods against menstrual pain).
  6. Väldi ka taimseid kõrge valgusisaldusega toite nagu nt läätsed, oad ja herned (v.a värsked rohelised). Tundlikul soolestikul võib olla raskusi kaunviljades esinevate liitsüsivesikute seedimisega.
  7. Pähkleid ja seemneid söö pigem vähe, vaid eelnevalt leotatud ökoloogiliselt puhtaid. Eelista pähklitele avokaadot, mis sisaldab palju E-vitamiini vähendades menstruatsiooniaegset valu (UMMC).
  8. Tarbi palju toasooja vett, kuid väldi külmi jooke ja kohvi, eelista selle asemel taimeteed. Väga hästi mõjub vaarika, kummeli ja võilille tee. Väga hea on ka ingveri, sidruni tee, koriandri või fenkoli tee – ergutavad seedimist, viivad organismist välja jääkaineid ja mõjudes põletikuvastaselt.

Vererohke ja valulik menstruatsioon, mis ei lase Sind voodist välja, on Sinu keha selge sõnum – võta aeg maha, lase kehal puhastuda ja taastuda.

Küsi endalt, kas Sa armastad oma tööd või rassid teha midagi, mis Su hinge ei kõneta, kas Sa oled andnud oma kehale ja vaimule puhkust või oled liigselt ennast tagant sundinud. Kuupuhastuse aeg on just selleks – see on aeg sulgeda ennast välisele maailmale ja vaadata sissepoole. Sinu füüsiline ja meeleline seisund soosib sel ajal kõiki rahulikke ja endassevaatavaid tegevusi nagu meditatsioon, mantrate laulmine, vaikuses olemine. Sel ajal oled Sa keskmisest tundlikum, intuitiivsem ja Sinus võivad esile tulla kõrgemad teadmised ja taipamised elust ja olemisest. See on parim aeg vabastada endast vanu mõttemustreid, harjumusi või uskumusi ja liikuda kõrgema teadlikkuse tasandile.

Advertisements

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s