Kurgisnäkk brokoli-mandlipestoga

Jagan teiega ühte ülimaitsva brokolipesto retsepti:

  • u 200 g õrnalt aurutatud brokolit
  • u 150 g mandlijahu
  • 3 spl oliiviõli
  • 2 küüslaugu küünt
  • 1 spl maitsepärmi
  • ühe laimi mahl
  • peotäis basiilikut

Naudi seda maitsvat pestot leiva/kurgi viilude peal või pasta sees.  Head isu!!

Brokoli sisaldab pantoteenhapet (seedimine, rakkude ülesehitus), B6- ja B1-vitamiini (naha, küünte, juuste tervis), E-vitamiini (tugev antioksüdant), klürofülli, mangaani, fosforit, koliini, kaaliumi, vaske. magneesiumi, tsinki, kaltsiumi, rauda, niatsiini ja seleeni. Brokoli sisaldab 100 ckal kohta 11, 1 grammi valku. Brokolit on soovituslik õrnalt aurutada, et murda tugev kiudaine, mis vastasel juhul lagundataks alles jämesooles.

Basiilik vähendab põletikku ja paistetust, omades ka vananemisvastaseid omadusi – ennetab vabade radikaalide kahjustusi maksas, ajus ja südames.

Mandlid sisaldavad rikkalikult küllastamata rasvhappeid, mis on organismile kõige omastatavam rasvhapete tüüp. Mandlite söömine on hea südamele, sest nendes sisalduv E-vitamiin ja foolhape ei lase rasvadel arterites ladestuda. Inimesed, kes söövad mandleid regulaarselt vähendavad oma riski haigestuda südame-veresoonkonnahaigustesse ja degeneratiivsetesse haigustesse nagu Alzheimeri ja Parkinsoni tõbi.

Advertisements

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s