Kuidas on taimne toit mõjunud mu nahale?

Ajal, mil ma tarbisin tavatoitu sh palju piimatooteid, kuumtöödeldud toitu, oli mu jume ebaühtlane: näonahk punetas, kuivas ja kestendas. Nii keha- kui näonaha niiskustasakaal paranes tunduvalt just siis, kui hakkasin tarbima palju toortoitu ehk puu- ja köögivilju – nahk muutus selgeks, säravaks ja elastseks. Oluline on ka rõhutada, et nahk muutus jumekamaks, kui varasemalt olin talvisel ajal lumivalge, siis nüüd püsin aastaringselt tõesti jumekas. Samuti ei saa ma nahale enam kergesti päikesepõletust (loe pikemalt siit).

Tundub loomulik ja naturaalne, et pole vaja sõltuda ühestki imekreemist – nahk on koguaeg pehme ja hoitud.

Kuidas toit nii palju mõjutab naha tervist?

Toortoit sisaldab oluliselt rohkem vitamiine ja mineraale, samuti on see väga kõrge veesisaldusega võrreldes töödeldud toiduga. Kui keha on liigsest töödeldud toidu tarbimisest veepuuduses, põhjustab see naha ja suu kuivust, väsimust, uimasust, peavalu või kõhukinnisust. (Dehydration symptoms, Mayo Clinic)

Max Plancki Instituudi andmetel hävib kuumtöötlemisel 50% valku, 100% ensüüme ja fütotoitaineid. Kõige tundlikum küpsetamise suhtes on C-vitamiin, mille kadu on umbes 70-80%, B vitamiinid hävivad umbes 50% ulatuses, sealhulgas B1 ja B12 hävivad keskmiselt 96%, foolhape 97%, biotiin ehk B7 72%. Uurimuses leiti, et küpsetamine muudab valgu sisemist ehitust hävitades teatud funktsioonid, sellise valgu tarbimine kiirendab vananemist ning muid haiguslikke protsesse. (“Survival in the 21st Century: Planetary Healers Manual”, V. H. Kulvinskas)

Vesi kõige naturaalsemal kujul asub puu- ja juurvilja sees.

Uuringu kohaselt rahuldab meie organismi veevajadust sporti tehes kõrge veesisaldusega puuvili isegi paremini võrreldes tavalise vee või spordijoogiga. Puu- ja juurvilja vesi  sisaldab mineraalsooli, looduslikke suhkruid, aminohappeid ja vitamiine, mida keha kaotab füüsilisel aktiivsusel. Lisaks on see vesi aluseline ja filtreeritud taimejuure poolt.  (Fruit can hydrate you more than a glass of water)

Ensüümirohke toit annab vananemisvastase efekti. Ensüümide üks uurijaid dr. Edward Howell usub, et ensüümide säilitamises peitub pikaealisuse saladus. Vananemise ja ensüümide ammendumine käivad käsikäes. Üks viis säilitada meie kehas vajalik ensüümide kontsentratsioon on süüa elusat toitu. Dr. Howell väidab ka, et enamik, kui mitte kõik degeneratiivsed haigused arenevad pideva ensüümivaese toidu tarbimisel. Degeneratiivsete haiguste hulka kuuluvad näiteks reumatoidartriit, vähk, diabeet, südamehaigused, Parkinsoni tõbi ja Alzheimer, aga ka rasvumine, depressioon ja viljatus. ( Enzyme Nutrition, Dr Edward Howell)

Minu soovitused tavatoitujale, kes soovib oma menüüsse lisada rohkem puu- ja juurvilju:

  1. Alusta oma päeva toormahlaga (suvisel ajal arbuusi/meloniga), mis on tehtud õuntest, porganditest, sellerist, spinatist või millest iganes hing ihaldab, nii hüdreerid kohe päeva alguses korralikult oma organismi ja tagad ka toitainete boosti.
  2. Blenderda endale töö juurde/kooli kaasa värske smuuti. Smuuti säilib kauem kui toormahl, viimase peaks tarbima kohe esimese 15 minuti jooksul. Lisa smuutisse banaane, marju, rohelist, apelsini, mangot täpselt enda soovi järgi. Mina eelistan miksida mitte rohkem kui 3 erinevat komponenti.
  3. Lisa menüüsse monotoidukord, mis koosneb ainult ühte liiki puuviljast: nt õunadest, melonist või apelsinidest vms. PS! Tarbi puuvilju alati enne, kui oled tarbinud rasvast valgurohket toitu, kuna vastasel juhul tekivad probleemid suhkru ainevahetusel (loe pikemalt siit). Tarbi põhiline osa puu- ja juurvilju päeva esimeses pooles.

Olen märganud, kuidas pärast töödeldud toidu tarbimist tekib mul janu, samal ajal kui veerohkeid puuvilju tarbides tunnen ennast kogu aeg väga hästi. Jälgi Sinagi ennast: kas peale suure meloni söömist või suure klaasi toormahla joomist tekib Sul janu vee järele? Ega ikka ei teki. Seega, kui Su menüüs on ülekaalus toortoit, ei ole vaja jälgida vee joomist. Jood siis, kui janu on, magad siis, kui uni on… Nii ongi.

Elu on lihtsam kui Sa arvata oskad – lase lahti jäikadest tõekspidamistest ja vaata, kuhu elu Sind kannab. Usalda kulgemist, usalda elusat toitu!

Advertisements

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s