Kuidas taimne toitumine on mõjutanud minu kehalõhna?

Tänapäeva inimesed pesevad ennast igapäevaselt seebi ja šampooniga eesmärgiga olla puhtad hästilõhnavad ja hügieenilised. Inimeste higi lõhnab ebameeldivalt ja seda tõsiasja varjatakse deodorantide-lõhnaõlidega. Paljude meelest on see kõik väga loomulik…

Minu enda kogemus taimepõhise toitumisega, mis sisaldab suures koguses toortoitu, on see, et kehalõhnade ebameeldivus ajaga kaob ning Su keha hakkab lõhnama väga meeldivalt. Mul pole vaja kasutada deodoranti, kuna higil ei ole ebameeldivat lõhna. Samuti pole vajadust ennast seebiga pesta ja ka pead loputan peamiselt veega.

Seep peseb maha naha poolt naturaalselt eritatud õlid, mis kaitsevad nahka potentsiaalselt ohtlike mikroorganismide eest. Samuti tagab loomulik rasueritus naha ja juuste veekindluse, tapab mikroobe, viib niisutava ja päikese eest kaitsva E-vitamiini nahapinnale ning on antioksüdantide kanaliks. (What would happen If You never bathed)

Kui hoiad nahast eemal ebaloomulikud pesuvahendid kasutades pesemiseks puhast vett, on nahal pidev kaitsekiht, mis toimib nagu niisutav antimikroobne kreem. Samuti ennast nö ülepestes uhad oma nahalt feromoonid – kehavälised hormoonid, mis on olulised sugudevahelises suhtluses tõmmates ligi seksuaalselt ja geneetiliselt sobivat kaaslast. Nende osakeste tajumine on väga oluline – näiteks juhib see meid partnerite juurde, kes muidu jääksid märkamatuks. (F. Bryant Furlow, The Smell of Love)

Terve inimese higi on lõhnatu, kuid aokriinsed näärmed (peanahal, kaenla all, kubeme piirkonnas, rindadel ja naba ümber) omavad ka erituselundi funktsiooni väljutades tugeva lõhnaga jääkaineid, toksiine ja liigseid valke (Mayo Clinic), mis annavad higile ebameeldiva lõhna. Ebameeldiv higi lõhn on esimene märguanne, et kuskil kehas on midagi korrast ära.  Teisisõnu on tegemist ebaloomulikust eluviisist tuleneva ebaterve organismi enesepuhastuse ehk nö jääkainete väljutamisega (Adams). Ajurveeda meditsiini järgijad peavad ebameeldivate kehalõhnade põhjuseks samuti seedimata toiduosakesi vereringes ehk teisisõnu toksiine (McIntyre).

Töödeldud toit, loomne toit nagu liha ja piimatooted, rafineeritud suhkur ja jahu on toiduained, mis tugevalt muudavad verd happeliseks. Selleks, et metaboolne süsteem ehk rakkude ainevahetus saaks produktiivselt toimida, peab vere pH olema 7.35 -7.45 vahel. Happeliste toitude tarbimine, liigne stress tekitab kehas atsidoosi, mis tähendab, et veri on kogu aeg happelisem kui ta olema peaks. Organism püüab saavutada tasakaalu higistades välja liigseid happeid ja toksiine, mis ongi ebameeldivate kehalõhnade põhjuseks (Examining the relationship between diet-induced acidosis and cancer).

Puuviljade, köögiviljade, roheliste salatite ja toormahlade/salatite, maitsetaimede ja pähklite tarbimine soodustab aluselist keskkonda Sinu organismis. Parimad aluselised toidud on sidrun, laim, arbuus, melon, kurk, avokaado, kõrvitsaseemned, idandid, õunad, maguskartul, nektariin, aprikoos, hurmaa, datlid, viigimarjad, mango, papaia, petersell, vaarikas, mandariin, ananass, seller, viinamarjad jne. Pähkleid-seemneid tasub enne tarbimist alati leotada, see teeb need organismile vastuvõetavamaks ja suurendab nende aluselisust, samuti väheneb rasva osakaal, seemned vabanevad pestitsiididest, Ca ja nendes leiduvad aminohapped muutuvad omastatavamaks.

Kui Sa oled seesmiselt puhas ja terve, siis on Su kehalõhnad meeldivad. Enda puhul olen märganud, et kehalõhnad on tugevamad siis, kui mul on pingeline eluperiood, samuti kuupuhastuse ajal, mil organism puhastub. Kehalõhnad on kõige puhtamad ja neutraalsemad kui tarbin palju töötlema toitu ehk puuvilju ja toormahla, teen regulaarselt joogat ja käin saunas. Seebiga pesemise asemel harrastan hoopis kuivharjamist, mis kiirendab jääkainete väljutamist ja eemaldab surnud nahaosakesi.

Jumaliku mekiga maasika-virsikujäätis

Nomnomnom, see ülilihtne jäätis paneb kõigil silmad särama ja viib keele alla mitmekordselt. Blenderda/saumikserda kõik koostisosad ja lenda paradiisi! :)

  • 3 sügavkülmunud banaani
  • peotäis külmunud maasikaid
  • 1 värske virsik
  • natuke vaniljet

Olen olnud arvutist eemal mõnda aega – Viljandi Folk, Joogafestival ja Ting ja nüüd tuleb kohe ka Toortoidufestival. :) Seega pole olnud mahti blogilugejaid uute retseptidega rõõmustada.

Kuna ilmad on jätkuvalt kuumad, siis minu toidumenüüst täidavad peamise osa just puuviljad nende algsel jumalikul kujul. Puuviljade söömisel pole retsepte vajagi – kõik on väga lihtne ja loomulik. Seedesüsteem saab töötada maksimaalselt, kui sööd ühe toidukorra vaid ühte sorti puuvilja.

Hetkel on lemmikud virsikud, mangod ja arbuus, viimane on nii ideaalne organismipuhastaja ning kõik võiksid praegusel ajal osasid toidukorda asendada arbuusiga ja tunda, kuidas organism puhastub ja naudib seda puhkust, mis Sa talle annad. Kindlasti ei tasu arbuusiga samal ajal tarbida teisi toiduaineid.

Hetkel on muidugi suurepäraselt maitsvad eesti tomatid, kurgid, õunad ja porgandid, viimastest teen peamiselt toormahla, lisades natuke peeti, sellerit, ingverit.

Söön esimese poole päevast toortoitu, peamiselt puuvilju ja õhtuks väherasvast töödeldud toitu nt tatar/hirss, hautatud juurviljad avokaado ja salatiga, kuid ka siis katsun mitte miksida kokku väga palju erinevat tüüpi toite. Ma ei tarbi puuvilju peale õhtust suuremat toidukorda. Pähklite tarbimise olen viinud ka miinimumini ning tunnen, kuidas see on mu enesetunnet parandanud. Kuigi armastan tohutult süüa kontsentreeritud magusat nt datleid, rosinaid koos rasvarohkete pähklitega, olen proovinud sellest harjumusest vabaneda.

Suvi on parim aeg natuke paastuda ja/või süüa väga lihtsat toitu ning tajuda, kuidas energia on laes. Naudi ja võta sellest ajast maksimum!