Apelsini-bataadimahl sakraaltšakrale

See maitsev oranž toormahl toidab ideaalselt 2. tšakrat ehk sakraaltšakrat, mis asub alakõhus, kohe naba all. Energiakeskus vastutab identiteedi, enesekindluse, sõltumatuse, seksuaalsuse, rõõmutunde ja loovuse eest. Kontrollib instinktiivsel tasandil seksuaalset kirge, hoiatab ohu eest ja võimaldab juurdepääsu emotsionaalsele intuitsioonile. Tšakra energia voolab vabalt, kui meil on hea teadlikkus oma kehast, lihtne anda ja võtta vastu armastust. Sakraaltšakrasse on salvestunud kõik kogemused inimsuhetega: pere, sõbrad, partnerid. Probleemsed suhted blokeerivad sakraaltšakrat, mis võib väljenduda söömishäiretes, depressioonis, sõltuvuslikes suhtetes alkoholi või muude meelemürkidega.

  • 6 õuna
  • 2 apelsini
  • 1 bataat
  • 2 kale ehk lehtkapsa lehte
  • 1 selleri vars

apelsini-bataadimahl2

Bataat ehk maguskartul on kõrge toiteväärtusega:

  1. Antioksüdandid: köögiviljadest üks parim beeta-karoteeni allikas (parem kui porgand!). Sisaldab ka palju C-vitamiini, kaltsiumi, foolhapet, rauda, vaske, vitamiine: E, B2, B6, ja biotiin (B7). Bataadi kõrge antioksüdantide tase aitab leevendada haigusi nagu astma, artriit , podagra jne. Fütokemikaalid, sealhulgas klorogeenhape, millel on tugev vähivastane mõju: aitab võidelda vabade radikaalide kahjustava toime vastu. Klorogeenhapped bataadis omavad stabiliseerivat toimet veresoonte funktsioonile ning reguleerivat toimet keharasvade ainevahetusele.
  2. Sobib tarbimiseks diabeetikutele: bataat on väga hea veresuhkru reguleerija, aitab stabiliseerida ja vähendada insuliini resistentsust.
  3. Märkimisväärne kiudainete sisaldus: bataat toetab seedetrakti tegevust, leevendab kõhukinnisust ja aitab vältida käärsoolevähki.
  4. Kõrge foolhappe sisaldus: kõrge foolhappe sisalduse tõttu on bataat eriti soovitatav rasedatele, kuna vastutab loote rakkude ja kudede arengu eest.
  5. Bataadi regulaarne tarbimine tugevdab immuunsüsteemi ja arendab vastupanuvõimet nakkushaigustele.
  6. Aitab ennetada infarkti ja insulti: bataat aitab säilitada vedeliku ja elektrolüütide tasakaalu keharakkudes, toetab südametegevust ja stabiliseerib vererõhku.
  7. Rohkelt kaaliumi: kaalium on oluline mineraal, mis aitab reguleerida südametööd, hapniku jõudmist ajju ja keha vee tasakaalu. Sportlastel aitab bataadi tarbimine ennetada kaaliumipuudust, seega vähendada lihaskrampide ja vigastuste ohtu.

Allikas: Health Benefits of Sweet Potato

Advertisements

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s